MASSAGES


SPORTMASSAGE

Een sportmassage is een stevige manuele massage en zorgt primair voor ontspanning van de spieren. Door het masseren van de spieren wordt de doorbloeding in de spieren gestimuleerd en worden afvalstoffen in de spieren sneller afgevoerd. Dit bevordert het herstel, voorkomt blessures en maakt je weer sneller belastbaar.

Wanneer is een sportmassage geschikt? Bij onder andere:

* intensief sporten
* nek- en schouderklachten
* rugklachten
* spierknopen in kuiten en hamstrings

Bij een sportmassage lig je op een
massagetafel, en word je gemaseerd op de blote huid. De masseur gebruikt massageolie ter ondersteuning.


ONTSPANNINGS-MASSAGE

Ontspanningsmassage is pure ontspanning en genieten. Het is een zachte manuele massage die naast gezonde voeding en voldoende beweging, past bij een gebalanceerde leefstijl. Het is een cadeau voor het lichaam!

Een ontspanningsmassage verbetert de bloedcirculatie en afvoer van afvalstoffen in het hele lichaam. Hierdoor verbetert de weerstand en blijven ziektes (langer) weg of zelfs uit.

Wat kan een ontspanningsmassage voor jou betekenen?

* rust en ontspanning
* bijdrage aan herstel van psychische
of lichamelijke overbelasting (zoals bijv. burn out).

Bij een ontspanningsmassage lig je op een massagetafel, en word je gemaseerd op de blote huid. De masseur gebruikt warme massageolie ter ondersteuning.


SHIATSU

Shiatsu is een Japanse manuele
massagevorm waarbij er druk wordt gegeven met de handen en duimen op zogenaamde energetische punten (ofwel meridianen) in het lichaam. Deze druk zorgt voor een activatie van het zelfhelende vermogen van het lichaam.
Shiatsu massage wekt daarnaast
een diepe ontspanning op en heeft op de lange termijn een revitaliserend effect.

Wat kan shiatsu voor jou betekenen?

* diepe ontspanning
* herstel van de energiebalans
* toename van je weerstand
* afname van pijn en vermoeidheid
* bewustwording van je lijf
* een ontspannen geest

Bij een shiatsu behandeling lig je op een dikke katoenen mat (futon) op de grond. Je houdt je kleding aan. Zorg dus dat je gemakkelijk zittende kleding draagt die armen en benen bedekt.